Cum spuneam anterior, anul acesta programul BIAS (Bucharest International Air Show) a fost redus de la 2 zile la 1 zi. Cu toate acestea si mai ales trecand peste micile probleme de organizare a fost un show reusit si in ciuda caniculei prezenta spectatorilor a fost numeroasa.
Programul anuntat de organizatori a suferit mici modificari si cred ca nici MIG-ul 15 al celor de la Polish Eagles Foundation nu a mai fost prezent. Eu nu am stat chiar pina la final, la ora 13.30 am plecat de la BIAS, care inca nu se terminase.
Alta problema a fost la boxele insirate de-a lungul gardului.Au functionat la inceput si dupa aprox. 30 minute s-au oprit. Singurele boxe functionale fiind cele din zona scenei, care fiind departe de zona de spectacol aerian, nu se auzea nimic.Sper ca seara la spectacol nu au avut aceasta problema.
Trecind de toate aceste mici neajunsuri, sa vedem ce s-a mai intamplat la BIAS 2013.
Trupele speciale ale Jandarmeriei Romane a facut o demonstratie, din pacate am fost cam departe de zona respectiva dar noroc ca am avut un zoom 18-200mm.
Membrii aeroclubului Romaniei au avut numeroase evolutii spectaculoase; as aminti aici de Extra 330 SC:
Si mi-a placut ca anul acesta evolutia Boeing-ului 737, apartinind Tarom, a fost insotita in deschidere de echipa acrobatica Hawks of Romania:
Spuneam si anterior ca la aceasta editie a BIAS am mers cu un aparat foto mirrorless.Fiind prima data cind folosesc acest Sony NEX-3N aveam impresia ca imaginile sunt supraexpuse si la citeva poze am facut greseala sa subexpun cu pina la -0.7; ca de exemplul in imaginea de mai jos.
Daca tot am adus vorba de mirrorless-ul NEX-3N vreau sa va spun ca rezultatele obtinute au fost mai bune decit ma asteptam eu. In primul rind autonomia acumulatorului a fost neasteptat de mare: 1.979 de poze si aprox. 5 minute de filmare.Cred ca la aceasta autonomie a ajutat si faptul ca am dezactivat sistemul de stabilizare al zoom-ului.
Dezavantajul lipsei vizorului si a ecranului rabatabil doar pe o directie poate fi compensat cu modificarea luminozitatii ecranului.Fiind o zi insorita cu greu se intelegeam si eu ceva de pe ecranul aparatului, dar pe la jumatatea spectacolului aerian mi-am adus aminte ca luminozitatea acestui ecran poate fi modificata, iar setarea Sunny Weather este foarte utila cind lumina ambientala este foarte puternica.
Revenind la BIAS va mai spun ca la acesta editie The Flying Bulls au adus doua tipuri de avion. “Cunostinta” de anul trecut bombardierul B-25J Mitchell:
Al doilea tip de avion adus de cei de la The Flying Bull a fost un Alpha Jet, aeronava construita in colaborare de companiile Dassault, Breguet si Dornier, fiind folosita pentru instruire, acrobatii aeriene dar si in misiuni militare.
A fost prezent si Jurgis Kairys, ce ne-a demonstrat ca varsta nu conteaza, uneori.El a avut evolutii spectaculoase cu un avion SU 31:
De “Albinele Baltice” (Baltic Bees) v-am povestit si v-am arata poze in articolul anterior si sper ca v-a devenii o traditie prezenta lor la spectacolele aeriene din Romania.
Iacarii Acrobati nu au lipsit nici ei de la Bucharest International Air Show. Ioan Postolache – cap de formatie, Dan Ştefănescu – coechipier dreapta si Dan Conderman – coechipier stanga pilotind YAK-urile 52 TW (fabricate integral in România) ei fiind singura formatie privata de acrobatie aeriana din România
La expozitia statica de la BIAS am vazut si o parte din echipamentul folosit de pompieri si de Smurd:
De altfel echipajele Smurd au avut chiar treaba la acest eveniment acordant ajutor persoanelor afectate de caldura.
Alte imagini de la BIAS 2013 , inclusiv cele cu o parte din fotografii prezenti la eveniment si dotati cu aparate foto mai mari sau mai mici, pot fi vazute la Galeria Foto.
- Concursul Foto GCCA Concrete in Life 2024/2025 – prezinta frumusetea betonului - 3 November , 2024
- Cum sa alegi cel mai bun card memorie SD 2TB - 2 November , 2024
- Midjourney lanseaza un editor foto: Editare creativa la indemana tuturor - 31 October , 2024
Frumos
A fost interesant